Pozycjonowanie lokalne – czy to się na pewno opłaca?

Chyba nikt nie ma już dzisiaj wątpliwości, że pozycjonowanie to konieczność w przypadku w zasadzie każdego biznesu. Niemniej wciąż wątpliwości budzą pewne kwestie związane z formą, jaką powinny przyjmować działania SEO. Chodzi tutaj między innymi o pozycjonowanie lokalne. Czy pozycjonowanie stron w Katowicach wymaga stosowania fraz zawierających nazwę stolicy Śląska? Czy korzyści z tego wynikające są większe niż koszty? Sprawdź odpowiedzi na te, i wiele innych ważnych pytań dotyczących pozycjonowania lokalnego.

Pozycjonowanie stron Katowice – czym jest SEO lokalne?

Warto zacząć od wyjaśnienia, o co chodzi z pozycjonowaniem lokalnym, ponieważ nie dla wszystkich musi to być jasne. Zatem co mamy na myśli, pytając, czy pozycjonowanie stron Katowice to dobry pomysł? Chodzi o pozycjonowanie na frazy odnoszące się do konkretnej lokalizacji. Działania są skierowane na odniesienie sukcesu w wynikach wyszukiwań dotyczących usług lub produktów znajdujących się konkretnym miejscu. Lokalizacją tą może być miasto, ale też dzielnica czy nawet osiedle. Równie dobrze pozycjonowanie lokalne może dotyczyć powiatu czy całego województwa.

Pozycjonowanie podmiotów regionalnych

W przypadku firm działających lokalnie pozycjonowanie na dany region to absolutna podstawa działań SEO. W takich przypadkach w zasadzie nie opłaca się prowadzić pozycjonowania na skalę całego kraju, ze względu na dużą rywalizację. Jest to zbędny wydatek w sytuacji, gdy usługi czy produkty i tak są kierowane wyłącznie do osób z danego regionu. Tym samym zakłady fryzjerskie, lokalne sklepy spożywcze czy wszystkie inne firmy działające w mocno ograniczonym regionie powinny inwestować w pozycjonowanie lokalne. To dobry sposób na to, aby wyróżnić się na tle konkurencji i poinformować osoby z danego miasta czy powiatu o swoim istnieniu.

SEO lokalne dla firm ogólnopolskich

Jak się okazuje, również firmy działające w skali kraju często inwestują w pozycjonowanie lokalne. Dlaczego? Wszystko po to, aby dotrzeć również do tych potencjalnych klientów, którzy usług i produktów szukają lokalnie. Często użytkownicy internetu decydują się na wyszukiwania lokalne, faktycznie preferując firmy z okolicy lub też robiąc to całkowicie z przyzwyczajenia. Jeśli firma ogólnopolska dotrze do nich ze swoją ofertą, istnieje duża szansa,, że użytkownicy zdecydują się z niej skorzystać.

Mała konkurencja, czyli niskie koszty

Już w tytule tego artykułu postawiliśmy pytanie, czy pozycjonowanie lokalne się opłaca. W końcu wyszukiwań zawierających frazy odnoszące się do konkretnego regionu jest mniej niż tych ogólnopolskich. Zatem również liczba potencjalnej pozyskanych w ten sposób klientów będzie mniejsza. To wszystko prawda, jednak w SEO ogólnopolskim o wiele większa jest też konkurencja. Oznacza to, że aby zdobyć wysokie pozycje, trzeba wydać zdecydowanie więcej pieniędzy i czekać na efekty zdecydowanie dłużej. Pozycjonowanie lokalne jest zdecydowanie tańsze i daje wyraźnie szybsze efekty. Zatem pozycjonowanie stron w Katowicach jak najbardziej warto przynajmniej uzupełnić o SEO lokalne. Nie ma wątpliwości, że jest to opłacalne.

Redakcja Salamander

Witaj na stronie Salamander! W naszych artykułach znajdziesz treści pisane z pasją, dotyczące przemysłu, budownictwa i wystroju domu. Możesz zainspirować się naszymi pomysłami i stworzyć idealną przestrzeń dla siebie nie tylko w domu, ale i w swoim ogrodzie! Zapraszamy do lektury!